Onze werkwijze > Gebruikerstest
Meekijken met je bezoekers, daar slim op inspelen en zo waarde creëren
Meekijken met je bezoekers, daar slim op inspelen en zo waarde creëren

1. Doelen & scenario's bepalen
Een gebruikerstest is niet meer dan meekijken met je (potentiële) bezoekers, terwijl ze gebruik maken van je website. Op deze manier kan je inhaken op inzichten van je doelgroep die zelf nooit had kunnen ondervinden.
Vervolgens kan hier slim op inspelen en waarde creëren. Dit kan bijvoorbeeld een hogere gebruiksvriendelijkheid zijn of meer conversies behalen. Bij een premium website wordt er standaard een gebruikerstest gedaan.
We starten met het bepalen van het doel van de test. Wie is de doelgroep? Wat willen we achterhalen? Welke vragen willen we beantwoorden? Op basis daarvan worden er scenario’s beschreven ze tijdens de test gaan doorlopen.
Vervolgens gaan we bepalen hoe we de test gaan uitvoeren & zoeken we personen uit de doelgroep die graag willen deelnemen.

2. Test uitvoeren
De testpersonen worden ingeleid met een korte inleiding. Hierin krijgen ze te horen dat ze hardop moeten denken en vragen moet en stellen. Het kan zijn dat ze vastlopen tijdens een scenario of dat het bezoekersgedrag anders is dan de verwachtingen. Dit betekend dat er ruimte is voor optimalisatie en dankzij deze test kan je er snel achterkomen.

3. Analyseren, concluderen en waarde creëren
Nadat de testen succesvol zijn afgenomen is het tijd om te analyseren waar de pijnpunten zaten. Vanuit daar kunnen we conclusies trekken en starten met optimaliseren.
Het kan zijn dat er extra informatie moet worden geplaatst of zelf moet verwijderd worden. Ook kan het zijn dat bestaande funtionaliteiten moeten geoptimaliseerd worden of een volledige nieuwe functie moet toegevoegd worden.

1. Doelen & scenario's bepalen
We starten met het bepalen van het doel van de test. Wie is de doelgroep? Wat willen we achterhalen? Welke vragen willen we beantwoorden? Op basis daarvan worden er scenario’s beschreven ze tijdens de test gaan doorlopen.
Vervolgens gaan we bepalen hoe we de test gaan uitvoeren & zoeken we personen uit de doelgroep die graag willen deelnemen.

2. Test uitvoeren
De testpersonen worden ingeleid met een korte inleiding. Hierin krijgen ze te horen dat ze hardop moeten denken en vragen moet en stellen. Het kan zijn dat ze vastlopen tijdens een scenario of dat het bezoekersgedrag anders is dan de verwachtingen. Dit betekend dat er ruimte is voor optimalisatie en dankzij deze test kan je er snel achterkomen.

3. Analyseren, concluderen en waarde creëren
Nadat de testen succesvol zijn afgenomen is het tijd om te analyseren waar de pijnpunten zaten. Vanuit daar kunnen we conclusies trekken en starten met optimaliseren.
Het kan zijn dat er extra informatie moet worden geplaatst of zelf moet verwijderd worden. Ook kan het zijn dat bestaande funtionaliteiten moeten geoptimaliseerd worden of een volledige nieuwe functie moet toegevoegd worden.

Standaard in elk website pakket
Deze gebruikerstest test het gebruikersgemak van jouw website. In ons ontwikkelproces wordt het eerste versie van het product direct getest, zodat het goed aansluit bij jouw doelgroep.
Je optimaliseert op basis van feiten i.p.v. aannames
Je ontvangt kwalitatieve feedback over de knelpunten
Je begrijpt wat de doelgroep van jouw website vindt

Onze werkwijze
1: Strategie & advies
Meer weten →
2: Development
Meer weten →
3: Gebruikerstesten
Nu aan het lezen
4: Hosting & onderhoud
Meer weten →
→ Simpele aanpak
→ Snelle producten
→ Conversie gericht
→ Altijd conversie gerichte websites
Wij beloven
Website gericht op conversies
Dankzij testen en conversie optimalisatie
Standaard snelle laadtijden
Bovengemiddeld scores in snelheid tools
Concreet ontwikkelingsplan
Een planning met verschillende stappen
Wij onderhouden
Recente back-ups
Maandelijkse back-ups klaarstaan
Up to date
Altijd de nieuwste technieken
24/7 monitoring
Altijd op de hoogte van uptime

Simpele aanpak
Snelle producten
Getest door gebruikers
Copyright Ewired | Ontwerp door Ewired